Incompany contentsessie voor werknemers (theorie & praktijk)

contentsessie voor werknemers

Werk jij bij een organisatie en ben jij (sinds kort) verantwoordelijk voor de content? Voor social media, het creëren en delen van blogs, cases, leuke foto’s en video’s? Krijg jij de opdracht om meer volgers te genereren, wil je baas of leidinggevende meer likes, interactie en meer conversie? Of weten ze helemaal niet wat ze willen, maar wel dat ze iets moeten… En weet jij niet zo goed hoe je dat voor elkaar krijgt? Dan is een incompany contentsessie MetMaryke echt iets voor jou.

Weet je niet hoe en waar te beginnen? Mis je kennis, inspiratie of daadkracht? Of misschien ben je al wel begonnen, maar zit er compleet geen structuur in de chaos die zich in jouw hoofd afspeelt.

Dat geeft niets. Met de incompany contentsessie voor werknemers wil ik jou en je team graag helpen meer structuur en meer strategie aan te brengen in de content die jullie willen delen. Ik help je zelfs bedenken welke content dat moet zijn. Ik zet hiervoor een gebruiksvriendelijke en zeer overzichtelijke contentkalender in. En ga graag samen met jou (en jouw team) zitten om te helpen met de strategische inrichting van deze kalender. Het is een investering in jezelf als werknemer en in de organisatie waarvoor je werkt. Ik coach je door de komende maanden heen. Zodat je het daarna zelf kunt en/of (deels) uit kunt besteden. Laten we beginnen met invulling geven aan de komende drie maanden.

Waarom een contentkalender?

Maryke Mondria MetMaryke

vinkje Het is een super handige tool die je inzet voor de contentstrategie van het bedrijf waar je werkt.

vinkje Deze kalender is een handig hulpmiddel om online succes te boeken.

vinkje Zodat je effectief aan de slag kunt. Dit scheelt je tijd die je nu weer kunt besteden aan andere dingen.

vinkje Om rust in het bedrijf en in het team te krijgen, want een contentkalender zorgt voor een praktisch en geordend overzicht van alle content binnen het bedrijf.

vinkje Je hoeft nooit meer te denken ‘Wat zal ik vandaag delen?’, ‘wie moet ik vandaag lastig vallen?’

vinkje Werken met content formats zorgt voor herkenning. Je vult de contentkalender met content formats zoals blogs, een kijkje achter de schermen, cases, etc. En deze laat je consequent en in de look and feel van het bedrijf terugkomen.

Inhaakkalender

Naast de contentkalender maak ik ook gebruik van een inhaakkalender. Deze inhaakkalender staat boordevol inspiratie. Hartstikke handig wanneer je een beetje hulp nodig hebt. Je hoeft de content nu alleen nog maar eigen te maken. Zo kan ‘de week van de werkstress’ een mooie inhaker zijn om te laten zien wat jouw bedrijf doet om het stresslevel van de werknemers zo laag mogelijk te houden. En de ‘Internationale Dag van het Handschrift’ is een leuke inhaker wanneer jullie bijvoorbeeld te gekke stationary verkopen.

We vullen de contentkalender natuurlijk niet klakkeloos met allemaal inhakers, ze moeten wel aansluiten bij de doelstellingen.

Wat doen we in een contentsessie?

Ik snap dat je wilt weten wat we precies gaan doen in zo’n sessie. En ik wil je daar met liefde veel meer over vertellen. Maar ik wil ook niet te veel vertellen, mede omdat elke sessie anders verloopt. Want elk bedrijf, elke werknemer en elke behoefte is uniek. Toch heb ik een aantal vaste onderwerpen waar we tijd en aandacht aan besteden.

vinkje Wat is je/jullie niveau en wat deel je nu?

vinkje Wie is de doelgroep en wat is de behoefte van deze doelgroep?

vinkje Welke producten en/of diensten die jouw organisatie levert kunnen aan deze behoefte voldoen? Zo zorgen we ervoor dat de content die je deelt aansluit bij de vraag. En dat je niet zomaar iets deelt, om het delen.

vinkje Welke kanalen ga je inzetten?

vinkje Schijven jullie blogs, verstuur je nieuwsbrieven, hoeveel medewerkers zijn er, hoe interessant is het achter de schermen, werk je cases uit en/of heb je (betaalde) campagnes lopen?

vinkje Kunnen we inhaken op bijzondere dagen en/of gebeurtenissen?

vinkje Wat is de missie, visie en wat zijn de doelstellingen? We stellen dit bij het bedenken van creatieve content altijd centraal. Want het is fijn om samen helder te hebben wat je wilt bereiken. Is dat meer verkoop, meer volgers of bijvoorbeeld meer contactmomenten?

Gericht aan de slag

Kortom, ik verzamel eerst een heleboel informatie om jou (en je team) en de onderneming waar je werkt beter te leren kennen. Om zo gerichter en meer strategisch advies te kunnen geven. Dit is een win-win situatie omdat ook jij zo het bedrijf beter leert kennen.

Hieruit rolt automatisch de content waar klanten op zitten te wachten. Content die de klant een stapje verder brengt in de customer journey van het aankoopproces of welk proces dan ook. Met deze content vullen we dan doordacht en strategisch de contentkalender voor de komende 2-3 maanden. Dat doen we samen, samen MetMaryke.

Ik help jou een je team dus op weg, want in een sessie van 3-4 uur ga je het niet redden om de komende 3 maand helemaal in te vullen. En dat is maar goed ook, want meestal krijg je na onze sessie nog heel veel creatieve ideeën, hoe zonde als de kalender dan al vol zit?!

Jullie investering?

De investering in deze incompany contentsessie voor werknemers (3/4 uur) incl. contentkalender template waar jullie de komende 3 maanden mee verder kunnen is €599,- excl. btw. (max. 4 personen)

Dit aanbod is iets voor ons als

vinkje Je kennis, inspiratie en daadkracht mist op het gebied van content en social media. Als je werkgever wil investeren in jou als werknemer zodat jij meer kennis kunt vergaren over social media- en contentmarketing. Kennis die jou waardevoller maakt als werknemer en kennis die je intern ook kunt delen.

vinkje Je meer structuur en strategie wilt aanbrengen in je content.

vinkje Je vooruit wilt kijken en op zoek bent naar meer overzicht.

vinkje Je effectief wilt werken, zodat je meer tijd over houdt voor andere dingen.

vinkje Je graag wilt sparren en brainstormen met een marketing creative.

vinkje Je kansen ziet en zin hebt om meteen aan de slag te gaan.

Ben je geen werknemer, maar ondernemer en wil je aan de slag met de content voor jouw bedrijf? Bekijk hier dan mijn aanbod voor ondernemers.

Help, hoe maak ik content?

Heb je om welke reden dan ook moeite met de praktische uitvoering van de content die jullie de komende maanden willen inzetten om de organisatie waar je werkt te laten groeien en bloeien? Heb je moeite met de vormgeving, met het schrijven van teksten of met het gehele creatieve proces? Ik kan jullie hierbij helpen. Maar laten we eerst aftrappen met een strategische contentsessie!

Ik schreef een blog over contentmarketing . Echt een aanrader om deze te lezen naar aanleiding van bovenstaande, denk ik….

review Yvette Vettt

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *