Contentsessie voor ondernemers (theorie & praktijk)

contentsessie voor ondernemers

Ben jij al bezig met content voor de komende maanden? Weet je al wat je gaat delen in december? Nog geen idee? Raak je daar gestrest van en weet je daardoor niet waar te beginnen? Of misschien ben je al wel begonnen, maar zit er compleet geen structuur in de chaos die zich in jouw hoofd afspeelt.

Dat geeft niets. Ik wil je graag helpen meer structuur en meer strategie aan te brengen in jouw content. Ik zet hiervoor een gebruiksvriendelijke en zeer overzichtelijke contentkalender in. En ga graag samen met jou zitten om je te helpen met de strategische inrichting van deze kalender. Deze contentsessie voor ondernemers is echt een investering in jezelf. Ik coach je door de komende maanden heen. Zodat je het daarna zelf kunt. Laten we beginnen met invulling geven aan de komende drie maand.

Waarom een contentkalender?

Maryke Mondria MetMaryke

vinkje Het is een super handige tool die je inzet voor je contentstrategie.

vinkje Deze kalender is een handig hulpmiddel om online succes te boeken.

vinkje Om rust in je bedrijf te krijgen, want een contentkalender zorgt voor een praktisch en geordend overzicht van alle content binnen jouw bedrijf.

vinkje Je hoeft nooit meer te denken ‘Wat zal ik vandaag delen op mijn website of op social media?!”.

vinkje Om herkenning te creëren bij je volgers. Werken met content formats die je verwerkt in je contentkalender zorgt voor herkenning. Jouw contentkalender vul je met content formats zoals blogs, inhakers, wist je datjes etc. En deze laat je consequent en in je eigen look and feel terugkomen.

Inhaakkalender

Naast de contentkalender maak ik ook gebruik van een inhaakkalender. Deze inhaakkalender staat boordevol inspiratie. Hartstikke handig wanneer je een beetje hulp nodig hebt. Je hoeft de content nu alleen nog maar naar jouw eigen situatie om te zetten. Zo kan ‘de week van de werkstress’ een mooie inhaker zijn om te laten zien wat jij doet om het stresslevel zo laag mogelijk te houden. En de ‘Internationale Dag van het Handschrift’ is een leuke inhaker wanneer je bijvoorbeeld te gekke stationary verkoopt.

We vullen jouw contentkalender natuurlijk niet klakkeloos met allemaal inhakers, ze moeten wel aansluiten bij jouw doelstellingen.

Wat doen we in een contentsessie?

Ik snap dat je wilt weten wat we precies gaan doen in zo’n sessie. En ik wil je daar met liefde veel meer over vertellen. Maar ik wil ook niet te veel vertellen, mede omdat elke sessie anders verloopt. Want elk bedrijf en elke behoefte is uniek. Toch heb ik een aantal vaste onderwerpen waar we tijd en aandacht aan besteden.

vinkje Wat is je niveau en wat deel je nu?

vinkje Wie is jouw doelgroep en wat is de behoefte van deze doelgroep?

vinkje Welke producten en/of diensten die jij levert kunnen aan deze behoefte voldoen? Zo zorgen we ervoor dat de content die jij deelt aansluit bij de vraag. En dat je niet zomaar iets deelt, om het delen.

vinkje Welke kanalen ga je inzetten?

vinkje Schijf je blogs, verstuur je nieuwsbrieven, werk je cases uit, heb je een team en/of heb je (betaalde) campagnes lopen?

vinkje Kunnen we inhaken op bijzondere dagen en/of gebeurtenissen?

vinkje Wat is jouw missie, visie en wat zijn je doelstellingen? We stellen dit bij het bedenken van creatieve content altijd centraal. Want het is fijn om samen helder te hebben wat je wilt bereiken. Is dat meer verkoop, meer volgers of bijvoorbeeld meer contactmomenten?

Gericht aan de slag

Kortom, ik verzamel eerst een heleboel informatie om jou en jouw onderneming beter te leren kennen en om gerichter en meer strategisch advies te kunnen geven. Dit is een win-win situatie omdat ook jij jouw eigen onderneming zo beter leert kennen.

Hieruit rolt automatisch de content waar jouw klant op zit te wachten. Content die jouw klant een stapje verder brengt in de customer journey van het aankoopproces of welk proces dan ook. Met deze content vul jij dan doordacht en strategisch jouw contentkalender voor de komende 2-3 maanden. Dat doen we samen, samen MetMaryke.

Ik help je dus op weg, want in een sessie van 3 uur ga je het niet redden om de komende 3 maand helemaal in te vullen. En dat is maar goed ook, want meestal krijg je na onze sessie nog heel veel creatieve ideeën, hoe zonde als de kalender dan al vol zit?!

Jouw investering?

Jouw investering in een contentsessie (+/- 3 uur) incl. een eigen contentkalender waar je de komende 2 tot 3 maanden mee verder kunt is €329,- excl. btw.

Dit aanbod is iets voor mij als

vinkje Je meer structuur en strategie wilt aanbrengen in je content.

vinkje Je vooruit wilt kijken en op zoek bent naar meer overzicht.

vinkje Je wilt investeren in jezelf en meer kennis wilt vergaren over social media- en contentmarketing.

vinkje Je graag wilt sparren en brainstormen met een marketing creative.

vinkje Je kansen ziet en zin hebt om meteen aan de slag te gaan.

Ben je geen ondernemer, maar werknemer en wil je aan de slag met de content voor het bedrijf waar je werkt? Of ben je wel ondernemer, maar gun je jouw medewerkers deze kennis? Bekijk hier dan mijn aanbod voor werknemers.

Help, hoe maak ik content?

Heb je om welke reden dan ook moeite met de praktische uitvoering van de content die jij de komende maanden in wilt zetten om jouw merk te laten groeien en bloeien? Heb je moeite met de vormgeving, met het schrijven van teksten of met het gehele creatieve proces? Ik kan je ook hierbij helpen. Maar laten we eerst aftrappen met een strategische contentsessie!

Ik schreef een blog over contentmarketing . Echt een aanrader om deze te lezen naar aanleiding van bovenstaande, denk ik….

review Yvette Vettt

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *