Marketing en communicatie

Een goed verhaal is de basis van je marketing- en communicatiestrategie. Door het inzetten van de juiste marketing en communicatie kun je groeien en vooral bloeien. Liggen jouw organisatiestrategie, ambitie en doelstellingen in lijn? Of doe je maar wat en heb je geen idee waar je met je merk of onderneming naar toe gaat? Weet dat er zonder visie en inzicht niet veel van een strategie terechtkomt.

Strategisch marketingplan

En daar komt MetMaryke om de hoek kijken. Ik duik in jouw merk, onderneming of organisatie. Ik stel aan de hand de juiste vragen, een quickscan en doelgroeponderzoek een strategisch marketingcommunicatieplan op. Geen plan van 20 kantjes, maar een kort en bondig, maar vooral praktisch plan. Dit marketingplan vormt de basis/paraplu van jouw toekomstige online en offline communicatie- en marketinguitingen. Van hieruit kan er een slimme marketingmix ingezet worden, waardoor (snel) groeien en bloeien vanzelfsprekend is.

Samen kijken we naar jouw behoeftes. Ook al ben je al jaren aan het ondernemen, een stapje terug doen om van daaruit weer vooruit te kunnen is echt niet verkeerd. En soms zelfs heel erg nodig. Ik sluit elk plan af met advies over de vervolgstappen. Over de middelen die het beste ingezet kunnen worden, zodat jouw merk of onderneming de volgende stap kan zetten. Vaak gaan we dan aan de slag met contentmarketing aan de hand van een strategisch contentplan.

Waarom heb jij een marketingplan nodig?

  1. Omdat het de kern van je strategie is
  2. Het geeft aan hoe jij jouw doelen gaat bereiken, op welke termijn en met welke middelen.
  3. Omdat marketing de manier is om jouw product of dienst bij jouw (potentiele) klant te krijgen.
  4. Omdat je met dit plan je (eventuele) personeel/investeerders enthousiast krijgt. Alle ogen dezelfde kant op.

Hoe gaat dat praktisch in zijn werk?

Ik snap dat je wilt weten wat er voor nodig is om een marketingplan te maken. Maar deze vraag kan ik niet zomaar beantwoorden. Mede omdat dit traject voor iedereen anders is. De ene onderneming heeft al wat staan, de ander begint net. Daar komt bij dat ik nog niets weet over jouw onderneming en jij nog weinig over mijn vakgebied. Tijdens een kick-off sessie leren we elkaar kennen, hierna kan ik een schatting maken van de werkzaamheden, de tijd en jouw investering.