Marketing en communicatie

Een goed verhaal is de basis van je marketing- en communicatiestrategie. Door het inzetten van de juiste marketing en communicatie kun je groeien en vooral bloeien. Liggen jouw organisatiestrategie, ambitie en doelstellingen in lijn? Of doe je maar wat en heb je geen idee waar je met je merk of onderneming naar toe gaat? Weet dat er zonder visie en inzicht niet veel van een strategie terechtkomt. 

A) Strategisch marketingplan

En daar komt MetMaryke om de hoek kijken. Ik duik in jouw merk, onderneming of organisatie. Ik stel aan de hand de juiste vragen, een quickscan en doelgroeponderzoek een strategisch marketingcommunicatieplan op. Geen plan van 20 kantjes, maar een kort en bondig, maar vooral praktisch plan. Dit marketingplan vormt de basis/paraplu van jouw toekomstige online en offline communicatie- en marketinguitingen. Van hieruit kan er een slimme marketingmix ingezet worden, waardoor (snel) groeien en bloeien vanzelfsprekend is.

Strategische marketing en communicatie in de vorm van een marketingplan wordt opgebouwd aan de hand van de volgende stappen. Niet elk plan doorloopt alle stappen, samen kijken we naar jouw behoeftes. Ik sluit elk plan af met advies over de vervolgstappen. Over de middelen die het beste ingezet kunnen worden, zodat jouw merk of onderneming de volgende stap kan zetten.

De inhoud van dit pakket:

  1. Kick-off sessie
  2. Quickscan van jouw huidige marketing- en communicatiemiddelen (online/offline)
  3. Doelgroep onderzoek + opstellen persona’s
  4. Buyer Journey & Customer Journey (a.d.h.v. SEE, THINK, CARE, DO model)
  5. Advies en middelenmix

Strategisch aan de slag

Met dit strategische marketing- en communicatieplan kun jij aan de slag met jouw contentstrategie, social media strategie, met storytelling en je (social) branding. Mijn doel is om jou bij deze stappen te helpen en te ondersteunen. En waar nodig door te verwijzen naar de juiste partijen. Als virtual manager, content creator en grafisch vormgever kan ik je na deze fase al een heel stuk op weg helpen. Ook het projectmanagement kan ik volledig voor je verzorgen.

B) Strategisch social media plan

Met een strategische marketing- en communicatieplan kun jij dus ook aan de slag met jouw social media strategie. Maar voordat ik aan de slag ga met jouw social media kanalen en je content, plannen we eerst een kick-off sessie. In deze sessie komen die dingen naar voren die ik nodig heb om online met jouw merk of onderneming aan de slag te gaan.

Naar aanleiding van deze kick-off sessie creëer ik een social media strategie. Deze social media strategie maakt het je gemakkelijker om de focus op je doelen te houden. Zonder deze strategie kan de drukte er zomaar voor zorgen dat social media er helemaal bij inschiet. Door het strategisch aan te pakken wordt social media een effectief onderdeel van jouw marketing.

Om de strategie praktisch en uitvoerbaar te maken stel ik een social media kalender op. Deze vul ik drie maand vooruit. Zodat jij de komende drie maand een richting en houvast hebt m.b.t. jouw social media uitingen. Heb je geen tijd, zin of mankracht om er echt mee aan de slag te gaan, dan wil ik als virtual manager, met liefde een deel van jouw werkzaamheden uit handen nemen. 

De inhoud van dit pakket:

  1. Kick-off sessie
  2. Social media strategie
  3. Social media kalender ingevuld voor 3 maand + handleiding