Als virtual manager aan de slag voor fotograaf Annabel Jeuring

Annabel Jeuring Virtual Manager

Fotograaf Annabel Jeuring was de allereerste klant van mijn dienst virtual management. Ze belde mij op met een lichte paniek in haar stem. Alles was een chaos. Haar hoofd, computer, huis en mail waren ontploft en dat koste haar zoveel energie. Ze dacht er al een tijdje over om hulp in te schakelen, maar het idee ‘ik doe het wel alleen’ weerhield haar hier steeds van. En toen kwam ik, als kersverse zelfstandig ondernemer, met o.a. de dienst Virtual Management op de markt. Ik kende Annabel al een tijdje, niet goed. Maar goed genoeg om het vertrouwen naar elkaar uit te spreken en samen aan de slag te gaan. Annabel kocht in eerste instantie een urenkaart van 10 uur.

Effectief werken

Ik begon met een korte cursus effectief werken. Hoe zorg je voor een lege inbox en een georganiseerd mappensysteem. Hoe houd je privé en zakelijk gescheiden en hoe ga je om met taken die je hebt afgerond, nog moet doen of niet mag vergeten. Beste spannend, want ik duik op zo’n moment, als virtual manager, wel in vertrouwelijke informatie. Ik ben zelf enorm georganiseerd en gek op lijstjes, op afgeronde taken en een lege inbox. Ik heb Annabel geholpen haar inbox leeg te maken en het nieuwe werken in haar systeem te krijgen. Wanneer je dan zo’n lief berichtje krijgt word je toch blij? Daar doe ik het voor!

Annabel Jeuring held
Zo lief dit!

En toen kwam het Corona-virus…

Tja, en toen moest Annabel al haar shoots afzeggen of verzetten en kwam er geen nieuw werk meer binnen. Ze appte me met een grote hulpvraag. Of ik nog ideetjes had om alsnog inkomsten te genereren? Door deze situatie word je gedwongen creatief te zijn en op zoek te gaan naar oplossingen. Ik maakte een lange lijst met leuke en minder leuke oplossingen. Maar eentje, de leukste natuurlijk, sprong eruit en daar is Annabel meteen mee aan de slag gegaan. 

Portretten door het glas

Het leek me leuk om op iets terug te kunnen kijken, wanneer deze situatie weer achter de rug is. We zitten dan wel binnen, maar we hebben elkaar. We hebben een leuke film, onze tuin, lekker eten, een wijntje. Dus zo slecht hebben we het niet. Ik zou het te gek vinden om over 10 jaar terug te kijken naar nu. Dat we door het kijken naar foto’s weer voelen hoe het was, toen we opgesloten zaten achter het glas.

Zo is Annabel geïnspireerd geraakt en nu maakt ze portretten (zonder direct contact) door het glas van gezinnen die “opgesloten” zitten in hun eigen huis. Ze heeft er speciaal een website voor opgezet: ditisjeuring.nl. Het wordt echt een bijzonder mooi tijdsbeeld van deze bizarre en unieke periode. Waar ik echt enorm trots op ben!

Ik vind het echt te gek om te zien hoe creatief we kunnen worden in situaties die we compleet niet in de hand hebben en hoe makkelijk het eigenlijk is om elkaar te helpen. Hoe tof zou het zijn wanneer ze hier uiteindelijk mee kan exposeren? Ze heeft dan vast ‘haar’ Virtual Manager nodig 😉 

Ook Vettt.nl (ook een klant van me) pakte dit toffe project, in samenwerking met Annabel, op en deelt om de dag een binnenkijker. Vettt interviewt een aantal van de, door Annabel, geportretteerde gezinnen. Ik werd als tweede geïnterviewd, mijn interview op Vettt lees je hier.

De taken van een virtual manager 

Mijn taken, als virtual manager, zijn heel divers. In het geval van Annabel ben ik bezig met effectief werken. Dan help ik mijn klant bij het scheppen van orde in de chaos. Ook help ik Annabel op creatief vlak, als coach, zoals ze dat in een interview aan RTL zelf mooi omschrijft.

Als virtual manager help ik ondernemers en organisaties met het managen van hun (dagelijkse) taken. En dat kan dus van alles zijn. Van het adviseren, structureren, delegeren tot aan het ondersteunen en uitvoeren.